Jumaat, 23 Disember 2011

Story Aku & Lagu

ASSALAMMUALAIKUM!
SELAMAT SEJAHTERA! :)

hye peeps...today nak citer something...
eyh silap2 buka citer tp nak join something....
ngeee sjew nak mencuba nasib..kalau ada,adalah...
kalau xde xpe...first time join cm nie..
chopppppppp eyh Fatimah nie..jgn dok membebel,meleret2,memekak..
dan segala jenis 'Me' la kan hikhik..
ok jup2 nak tunjuk something 
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

tadaaaa....blogger card :D
join jup aktiviti Fiqracake
fiqkra cake tanya apa lagu yang aku suka dan ceritanya...
okeyhhhh
nie dye lagunyer 


Telah tiba saat waktu kau tinggalkan kami
Kerana takdir yang Maha Esa telah menetapkan
Sedih rasanya hati ini bila mngenangkan
Kau sahabatku kau teman sejati

Tulus ikhlasmu luhur budimu bagai tiada pengganti
Senyum tawamu juga katamu menghiburkan kami
Memori indah kita bersama terus bersemadi
Kau sahabatku kau teman sejati

Sudah ditakdirkan kau pergi dulu
Di saat kau masih diperlukan
Tuhan lebih menyayangi dirimu
Ku pasrah diatas kehendak yang Esa

Ya Allah,tempatkannya di tempat yang mulia
Tempat yang kau janjikan nikmat untuk hamba Mu
Sahabatku akan ku teruskan perjuangan ini
Walau ku tahu kau tiada di sisi

Perjuangan kita masih jauh beribu batu
Selagi roh masih di jasad hidup diteruskan
Sedih rasa hati ini mengenangkan dikau
Bagai semalam kau bersama kami

Moga amanlah dan bahagia dikau di sana
Setangkai doa juga Fatehah terus kukirimkan
Moga di sana kau bersama para solehin
Ku sahabatku kau teman sejati


urm kenapa aku suka lagu nie eyh...???
sebab lagu nie mengingatkan aku kepada arwah kakak angkat aku....
arwah meninggalkan aku pada 14/8/2006...
arwah Nor Hidayah Sabaruddin tetap terpahat dalam memori hidup aku...
dialah sahabat..dia larh teman...
dia pergi meninggalkan aku saat aku memerlukannya...
tapi aku redha akan kehendak illahi....
tpi aku tak boleh lari dari mengingatinya....
senyumannya,kelembutan suara dia dan kecantikannya sama mcm nama dia..
aku tak de gmbr dye...
tapi aku ada suara n bayangan senyumannya dalam hati aku..;')
Ya Allah,aku tak boleh lari drpd merindui dia....
kini,hanya iringan doa yang  mampu aku berikan padanya...
bukan simpati yang diminta,tpi ini hakikatnya..
 inilah satu2nya lagu yang membuatkan aku mengingatinya....
Al Fatihah buat arwah..moga damai dikau disana...:')

8 Orang Berjaya mengetahui kisah DukaKu:

zahidahwahid berkata...

al-fatihah...
wah!! lagu kenangan masa sekolah...

kisah aku dan lagu http://www.zahidahwahid.com/2011/12/4530/

siti berkata...

@zahidahwahid al fatihah..thanks dear.... yeahhh mang lagu kenangan pun ;)

Qaseh Puteri berkata...

kt pn ade kwn yg dah kmbali kpdNya.. ble dga lgu ni sgt2 rindu kat die.. jom bce story kt dan lgu plak..

http://irisyatulaishahrahman.blogspot.com/2011/12/story-aku-lagu.html

anamizu kaito berkata...

al-fatihah.. semoga dia tenang disna.. cik ana pon suke dgr lagu ni.. mesti teringat kwn2 :)


http://diary-kecilku.blogspot.com/2011/12/story-aku-lagu-geng-fiqra.html



luv,
cik ana

siti berkata...

@Qaseh Puteri cdyh kan huhuhu ...okeyh :D

siti berkata...

@anamizu kaito thanks dear huhuhuh :')

fiQ'Ra berkata...

kau sahabat kau teman.. gud luck syg ;)

admin,
GF ~

siti berkata...

@fiQ'Raxmenang pun..tp xpe juz mencuba nseb jer hikhik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2013 Reserved to Siti

Edited by Cik Amal