Ahad, 25 Mac 2012

Bersyukurlah ketika sakit....

ASSALAMMUALAIKUM!
SELAMAT SEJAHTERA! :)

hai people....apa khabar?
korang sihat tak?
aku tak berapa sihat dalam beberapa hari ini....
aku bila dah demam...package aku dapat tau...
bila demam confirm aku dpt selsema,batuk n pening kepala....

sekarang nie musim  demam kan?
nak2 budak2 kecik yang senang kena demam...
kesian diorang...
mak aku tuh pulak,risau kalau aku demam...
mahunya tak risau sekarang kan sibuk demam denggi...
mak aku takut lah kalau aku terkena...

insya'allah xde pape....
so sebagai hamba Allah...
bersyukurlah sebab kita sakit...sebab2nya :-

Apabila seorang hamba ALLAH jatuh sakit, ALLAH akan utuskan 4 maLaikat :

MaLaikat pertama akan mengambiL seLera makanan.
MaLaikat kedua akan mengambiL rezeki.
MaLaikat ketiga akan mengambiL
kecantikan wajah (muka pucat).
MaLaikat ke-empat akan mengambiL
dosanya.


ApabiLa sampai waktu yang ALLAH tetapkan untuk hamba-Nya supaya kembali sihat, ALLAH akan menyuruh maLaikat pertama, kedua dan ketiga supaya memberi baLik apa yang diambiL oLeh mereka.. Tetapi ALLAH tidak menyuruh maLaikat keempat supaya memberi baLik dosa hamba-Nya tersebut. .


#Allah terlalu baik dan sayang kat kita...:)


2 Orang Berjaya mengetahui kisah DukaKu:

Kumbang Jingga berkata...

yup betul tu..sakit itu kifarah dosa..indahnya islam ni..walaupun sakit still ada kebaikan dlm nya..di hapuskan dosa2 kecil

siti berkata...

@Kumbang Jingga itu lah pasal :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2013 Reserved to Siti

Edited by Cik Amal