Isnin, 29 April 2013

Waktu Dhuha :)

ASSALAMMUALAIKUM!
SELAMAT SEJAHTERA!! :)

Bismillahirrahmanirrahim.Alhamdulilah,kita jumpa lgi.Syukur ke hadrat Allah.Sorry Siti tak ada idea nak update entry pagi tadi.Selalu Siti update lepas solat subuh kan?ini pukul 11.41pg (ketika entry ini ditulis).
Sahabat blogger Siti sihat?Kalau Sihat jangan lupa bersyukur kepada Allah.

Today nak cerita pasal solat dhuha.Dhuha ini merupakan antara solat sunat yg dilakukan pd waktu pagi.Dhuha ini merupakan solat sunat pembuka rezeki.Sebagai umat islam kita digalakkan untuk menambah saham akhirat kita dengan melakukan solat sunat dhuha.

Okay Siti tak nak terang lebih-lebih,takut ada yg salah.So,Siti memetik maksud solat dhuha dekat Kata-Kata Hikmah di fb.Cubalah masuk dalam tu,maybe membantu kita mengutip ilmu.Okay kita Kita study about Dhuha sedikit :D

( AMALAN ) SOLAT DHUHA PENBERI REZEKI - Solat dhuha adalah ungkapan syukur seorang Muslim kepada Allah, betapa banyaknya nikmat dipagi hari. Disampaikannya umur kita didalam hari ini, patut disyukuri dengan memulai diwaktu pagi dengan Sholat Dhuha, mengingat Allah dan menguatkan niat sebagai hamba Allah SWT sejati bukan hamba harta, tahta, hawa nafsu, dan keburukan lainnya diluar Syariat Islam.

Bayangkan bagaimana umur tidak Allah izinkan sampai disuatu hari, bagaimana pagi hari ini cerah dengan kurnia lainnya berupa embun, kesegaran badan, lancarnya peredaran darah, sejuknya udara dan semua kelengkapan hidup agar kita beribadah dan mensyukuri Nikmat Allah SWT, barang siapa yang syukur Allah janji tambahkan nikmat, dan mereka yang kufur atau mengingkari nikmat dgn maksiat, maka Allah akan timpakan Azab dan kerugian demi kerugian.

Ajakan Dhuha kepada siapa saja, sanak keluarga, rakan pejabat, dan kerabat handai taulan, dikala mudik janganlah lupa, karena nikmat selamat, nikmat sehat dalam pertemuan juga berkat izin Allah SWT juga, kerjakan dhuha janganlah bosan.

- Tim Ustadz YM -
Berikut adalah waktu yg sesuai untuk kita menunaikan soklat Dhuha :-


P/S:Selamat Membaca :D

2 Orang Berjaya mengetahui kisah DukaKu:

atiera berkata...

hihi.. betul.. makin murah rezeki. :)

Unknown berkata...

@atieraAlhamdulilah,rezeki drpd Allah tu :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2013 Reserved to Siti

Edited by Cik Amal